အလင္းကမၻာမွ ႀကိဳဆိုပါ၏
transparent

Monday 31 October 2011

ပါဠိစာေပ ေလ့လာၾကစို႕ (အေျခခံ)

      (1)          (2)           (3)         (4)            (5)
..........................................................................
          က              ခ               ဂ            ဃ               င
          ka              kha            ga           gha             nံa
...................................................................................................

          ကၠ              ကၡ             ဂၢ             ဂ ၣ               င္
          kka            kkha           gga         ggha            nံ
....................................................................................................

          ကၤ              ခၤ               ဂၤ             ဃၤ              -
          nံka            nံkha           nံga         nံgha            -
.....................................................................................................

         ပါဠိစာေပရဲ႕   နွစ္ထပ္ဆင့္ပံုစံမ်ားဟာ  ျပဳခ်င္သလိုျပဳ ဆင့္ခ်င္သလို
ဆင့္လို႕ မရပါဘူး  အထက္ပါပံုစံကို ေလ့လာၾကည့္မယ္ .....
(1) နဲ႕ (2) ကို တစ္တြဲ
(3) နဲ႕ (4) ကို တစ္တြဲ
စတင္ေလ့လာၾကည့္ရေအာင္ 
(က)ဟာ ဦးေဆာင္သူျဖစ္တယ္လို႕မွတ္ပါ ဒါ့ေၾကာင့္ (က - ၂လံုး ) ဆင့္လို႕ရတယ္။
(ခ) ဟာ ေနာက္လိုက္သူလို႕မွတ္  ဒါ့ေၾကာင့္ (ခ - ၂)လံုး ဆင့္လို႕မရဘူးလို႕မွတ္ပါ။
ဆင့္မရတဲ့ေနာက္လိုက္ (ခ)ကို နွစ္ထပ္ဆင့္ခ်င္ရင္ေတာ့ ဘယ္လိုလုပ္ေပးရမလဲ ?
စဥ္းစားဖို႕လိုျပီေပါ့ .......
ေနာက္လိုက္ပီပီ ဦးေဆာင္သူ(က)ရဲ႕ေအာက္မွာပဲ(ခ)ဟာ  ေနခြင့္ရွိပါတယ္ ။
ဒါဟာ တရားမွ်တပါတယ္ေနာ္ ..........
........................................................................................................
(ဂ)ဟာ ဦးေဆာင္သူျဖစ္တယ္လို႕မွတ္ပါ ဒါ့ေၾကာင့္ (ဂ - ၂လံုး ) ဆင့္လို႕ရတယ္။
(ဃ)ဟာ ေနာက္လိုက္သူလို႕မွတ္  ဒါ့ေၾကာင့္ (ဃ-၂)လံုးဆင့္လို႕မရဘူးလို႕မွတ္ပါ။
ဆင့္မရတဲ့ေနာက္လိုက္ (ဃ)ကို နွစ္ထပ္ဆင့္ခ်င္ရင္ေတာ့ ဘယ္လိုလုပ္ေပးရမလဲ ?
စဥ္းစားဖို႕လိုျပီေပါ့ .......
ေနာက္လိုက္ပီပီ ဦးေဆာင္သူ(ဂ)ရဲ႕ေအာက္မွာပဲ(ဃ)ဟာ  ေနခြင့္ရွိပါတယ္ ။
ဒါလည္းပဲ  တရားမွ်တပါတယ္ေနာ္ ..........
............................................................................................................

(5)ဟာသူတို႕ ႏွစ္တြဲလံုးကို တြဲေခၚသြားတဲ့ရထားေခါင္းတြဲနဲ႕တူတယ္လို႕မွတ္ပါ။
အဲ့ဒီေတာ့(5)ရဲ႕ေခၚေဆာင္ရာကို လိုက္ခ်င္ရင္ ေနာက္လိုက္ပဲေပါ့ ......
ေနာက္လိုက္ပီပီ (5)ရဲ႕ေအာက္မွာပဲေနရမယ္။
ဒါလည္းပဲတရားမွ်တပါတယ္ေနာ္ ...........
..............................................................................................................
ဒါဆိုရင္ က။ခ။ဂ။ဃ။င။ ဤအကၡရာ- ၅ - လံုးရဲ႕ ႏွစ္ထပ္ဆင့္ပံုဟာ အဲ့ဒါ အကုန္ပဲ
မွတ္သားရတာလည္း အစီအစဥ္က်က်နန စီစဥ္ထားတာမို႕ ေမ့စရာအေၾကာင္းလည္း မရွိေတာ့ဘူးေလ ....
ဆရာဝန္ေပးတဲ့ ေဆးကို လိပ္ပတ္လည္ေအာင္ေသာက္လိုက္တဲ့သေဘာေပါ့ဗ်ာ ...
ေဆးငါးလံုး (ကို႕စ္) ကုန္သြားျပီေနာ္ ......
  ေဆးေတြ ကို႕စ္ ကုန္သြားျပီဆိုရင္  ေရာဂါသက္သာမွဳ႕ရွိမရွိ စစ္ေဆးၾကည့္မယ္
ဘယ္လိုစစ္ေဆးမွာလဲ ဘာေတြနဲ႕စစ္ေဆးမွာလဲေပါ့ ......
ဟုတ္ကဲ့ .... အဲ့ဒါက ဆရာဝန္ဆီသြားစရာမလိုပါဘူးခင္ဗ်ာ ......
  ပါဠိစာေပမွာ သရေတြဘယ္ေလာက္ရွိလဲဆိုတာ သိထားရမယ္ေလ....
သိပ္မမ်ားပါဘူး .......

      (အ)     (အာ)    (ဣ)    (ဤ)    ( ဥ )     ( ဦ )    (ဧ)    ( ၾသ )
      ( - )     ( - ာ)   ( - ိ )    ( - ီ)    ( - ု)      ( - ူ)     (ေ-)   (ေ- ာ)

   အထက္ေဖာ္ျပပါ သရေတြထဲမွာ ( က ) တစ္လံုးတည္းကို အစားထိုးၾကည့္မယ္။

      က       ကာ        ကိ    ကီ      ကု      ကူ       ေက       ေကာ

   အထက္ပါ သရ (၈)လံုးထဲကမွ (အ)  (ဣ) ( ဥ ) - သရသံုးလံုးကို နာသိကသံျဖစ္တဲ့  နိဂၢဟိတ္ ( - ံ ) ေသးေသးတင္ လိုက္ရင္  ေနာက္ထပ္
မိတ္ေဆြ သံုးေယာက္ ထပ္တိုးလာမယ္ေလ ......
          
                    (အံ)     (ဣံ)     ( ဥ ံ )  ဆိုတဲ့ မိတ္ေဆြသံုးေယာက္ပါပဲ .......

အဲ့ဒီသံုးခုထဲကို  (က) နဲ႕ပဲ အစားထိုးၾကည့္မယ္ဆိုရင္ .......

                  ကံ       ကိ  ံ     ကံု    ..... စသည္  ျဖစ္လာတယ္
  အထက္ေဖာ္ျပပါ (၈) နဲ႕ မိတ္ေဆြသံုးေယာက္ ေပါင္းလိုက္ေတာ့(၁၁)လံုးျဖစ္လာတယ္ ....... ၾကည့္မယ္ ....


က       ကာ       ကိ      ကီ       ကု       ကူ       ေက       ေကာ

ကံ                   ကိ  ံ              ကံု

.ခ        ခါ        ခိ        ခီ         ခု         ခူ         ေခ        ေခါ

ခံ                   ခိ  ံ                 ခံု

 အဲ့ဒီလိုပါပဲခင္ဗ်ာ ...... စ  ဆ  ဇ  စ်  ဉ   ...... ကိုလည္း ထပ္ေလ့လာၾကည့္မယ္ဆိုရင္  အထက္ေဖာ္ျပပါအတိုင္းမွတ္သားရပါမယ္ .......

        
             (1)          (2)           (3)         (4)            (5)

        စ             ဆ          ဇ           စ်             ဉ
        ca            cha        ja           jha           a
      
        စၥ             စ ၦ          ဇၨ           ဇၩ              ည

       cca           ccha       jja         jjha            a
       
        ဉၥ             ဉ  ၦ          ဉ ၨ          ဉၩ         
         ca         cha      ja        jha      

 အဲ့ဒီလိုပါပဲခင္ဗ်ာ .....   ဒီေန႕ေတာ့ ေကာ္နရွင္သိပ္မေကာင္းပါ၍ ဒီေလာက္နဲ႕ပဲ ရပ္နားခြင့္ျပဳပါခင္ဗ်ာ .......
          
              အကိုေပၚဦးသားကို  အထူးပဲ ေက်းဇူးတင္ပါတယ္ခင္ဗ်ာ။
               ဆက္လက္ေလ့လာဖို႕လည္း တိုက္တြန္းပါတယ္ခင္ဗ်ာ ။

No comments:

Post a Comment